tiistai 13. kesäkuuta 2017

Unelmieni toppahousut

Jaahah, vaatii kuvan taas ennenkuin pääsee kirjoittamaan. Orkidea kukkii. 13 kukkaa ja 15 nuppua tällä hetkellä.

Oon miettinyt jonkin aikaa, kun yleensä mulla on aika vilkasta unennäköä ollu, ja nyt on menny monta kuukautta niin, ettei oikein oo mitään näkyny, tai ainakaan en oo muistanu niitä. Viime yö oli poikkeus; halailin ensinnäkin komeaa ihanaa miestä (en vaan unessakaan pysty unohtaan, että oon naimisissa, että vois ns. pitää hauskaa 😊) ja toisekseen pystyin liikkumaan todellisuudessa (siis unen todellisuudessa) kuten googlemapsin keltaisella ukolla - osoitin vaan esim. talon sisään ja klikkasin. Siellä oli muuttokuorma pakattu melkein valmiiksi, ja pariskunta asui. Mulla oli kahisevat toppahousut ja toinen pariskunnasta kuuli minut kun kävelin asunnossa, mutta ei pystynyt näkemään. 

Sitä en ymmärrä, miksi mulla oli toppahousut, kun oli kesä. Ja oonkohan katellu liikaa karttoja, kun uneksinkin niistä. Ei, koska samalla logiikalla olisin halaillut liikaa vieraita miehiäkin, ja sitä en kyllä ole tehnyt...

Luulin, että tänään ei olis pitäny sataa koko päivää, mutta niin se vain aikonee tehdä. Aamulla katoin sadetutkasta sateettoman/vähäsateisen kohdan että pääsi hiukan ulkoileen koirien kans. Eipä ne näytä tuntevan suurta intoa ulosmenoa kohtaan, kyllä ne tietää että sataa. Ulkona tuoksuu hyvälle.


21 kommenttia:

  1. Minä näin unta venäläisistä sotajoukoista, joita tulvi kaupungin täyteen. En kyennyt liikkumaan mihinkään. Kuvaa erinomaisen hyvin meneillään olevaa tilannettani.
    Seuraavalla kerralla tulen kysymään neuvoa huikean hyvään liikkumistapaasi. Toppahousut jätän suosiolla pukematta. Inhoan toppahousuja.

    VastaaPoista
  2. Mä ajattelin ensin, että tuossa kuvassa on ne unelmien toppahousut ;-) Mulla oli terassilla niin kylmä verhoja ripustaessa että olis voinu olla niille käyttöä, mutta huomenna lämpenee.

    Ja kohta lämpenee sauna!

    Hassut unet... se on kyllä ihan oma todellisuutensa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, ja mekin käytiin siellä karttapaikan pyllyrämeellä. Kuopusta huvitti kovasti ;-)

      Poista
    2. Meilläkin lämpenee varmaan tänään sauna. Ootteko pohjoisen paikannimiä katellu, siellä on kanssa erikoisia nimiä. Tuttu rovaniemeläinen kyltintekijäpaja sai vuosikymmeniä sitten hommakseen tehdä kyltin rajan pinnassa, Hyypiön kylässä olevalle kämpälle. Olivat tehneet kaksi "Hyypiön kämppä" -kylttiä ja ripustaneet toisen pomon oveen.

      Poista
    3. Aivan mahtava tarina! Pitääkin suunnata kartalla Lappiin ;-)

      Poista
  3. Unia en ole vähään aikaan nähnyt.. tai jokin aika sitten (muutama viikko) heräsin siihen, että olin juuri nyyhkäisemässä. Itkin siis unessa, ei kovin kiva herätys. Mä voisin katsella vaikka sellaista unta, jossa olisin Richardin kanssa jossain.. köhöm..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kunhan unohdat siviilisäätysi! Ja nyt muistankin, että näinhän mie taannoin sitä itku-unta, missä kuopus oli kuollu...

      Poista
    2. Noi itku-unet on niin kurjia herätä :(

      Poista
    3. Jäävät usein "päälle", mieki sinä päivänä vollotin oikein kunnolla.

      Poista
  4. Onpas mahtava orkidea.

    Lapissa hiihtoreussuilla on tullut nähtyä tosi hauskoja paikaninimiä, siellä niitä tosiaan on.

    Unista sitten, ei minua yleensä ole haitannut, että olen naimisissa, unet on unia ja niissä sattuu ja tapahtuu 😴

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, mullakin vois sattua ja tapahtua, jos antas tapahtua :) oon yrittäny opetella tunnistamaan unennäön, nipistään itteeni unessa tai jotain sellasta, mutta kun ne on niin todentuntusia...

      Poista
  5. Mulla oli kahisevat toppahousut ja toinen pariskunnasta kuuli minut kun kävelin asunnossa, mutta ei pystynyt näkemään.

    :D !!! Kiitos, sait minut hymyilemään tuolla ja se on paljon nyt se.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jaa... koskaan ei voi tietää, mikä jonkun saattaa saada hymyilemään :) mutta hyvä näin.

      Poista
  6. Mahtava otsikko! :D

    Ja mä en muuten kans pysty unissa unohtaan, että oon naimisissa, vaikka joskus joku uni on mennyt aika pitkälle, mutta ei sitten kuitenkaan ihan ;)

    VastaaPoista
  7. Tulin tässä vaan toivottamaan jo hyvää juhannustakin, kun me lähdetään ihan pian lomalle! Toivon tosiaan, että täällä Suomessakin kelit lämpiää, tänään on meillä ollut just ja just 20 astetta ja varjossa vielä aika kylmä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvää lomaa ja juhannusta! Kylmässä kesässä on se hyvä puoli, että vähänkin lämpimät päivät tuntuu sitten ihanilta :)
      Mieki tajusin eilen yhtäkkiä, että juhannus on ihan kohta, kun sisko kyseli, tuleeko mejän tytöt niille juhannukseksi.

      Poista
  8. Komea on orkidea!
    Jostain syystä olen nähnyt viime aikoina unia enemmän kuin koko elämäni aikana ja se on kyllä mysteeri. Kenties jokin pohjustava tila ennen lopullista kajahtamista mutta ne unet ovat olleet jokatapauksessa niin voimakkaita että olen muistanut ne pitkään, yleensähän unet unohtuu melko pian heräämisen jälkeen.

    Mukavaa ja aurinkoista torstaita - tänään ja koko loppuviikko on tosi lämmintä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Komistuu vain :)

      Jotku lääkkeet tekee muutoksia uniin, mutta mulla ei oo ees niitä ollu. Sirdalud esimerkiksi teki sen, että näin painajaisia. Sitä en suostu enää syömään ollenkaan, ei painajaisten mutta levottomien jalkojen takia.

      Poista