keskiviikko 16. maaliskuuta 2016

Uneton

Juu. Kyllä kannatti pikkusen nukkua ja vasta sitten yrittää sinne lenkille. Ihan kelpo lenkki - en varmaan oo yhtä pitkää tehny kuukausiin - ja vielä lyhyt kävely illalla esikoisen kera. Päänsärkyä se päivälenkki kyllä lisäsi, vaikka oli aurinkolasit ja osa lenkistä varjoisassa metsässä.

Taisi vain olla puolessatoista tunnissa vähän liikaa... ja sittenkin havahduin ylös vasta puhelimen soidessa. Ei nimittäin nyt sitten saa nukutuksi. Tai nukuttaa kyllä, mutta kaikki on niin hankalan tuntuista, ettei pysty nukahtaan. Liian kuuma on, ja kun koirillekin tulee kuuma, ne hakeutuu peiton päälle nukkumaan ja sitten mulla on entistäkin tukalampi olla kun oon makaavien koirien jumittamana. Mies korahtelee vieressä ja saa minut tarkkaileen sen hengitystä, että millon se taas korahtaa, ja uneliaisuus kaikkoaa, korvautuu kiukulla. Vaikka eihän mies sille mitään voi.

Tänne alakertaan tultuani alkoi kurnia nälkäkin. Oon selkeästi lihonut; vaikka en saanutkaan vaakaa toimimaan kun siitä oli patteri loppu, huomaan sen muuten. Ja herkut kyllä maistuu... siispä pidin tänään paljolti salaattipäivän, ja maha on nyt sitten sen kaiken sulattanut ja huutaa lisää. Ei saa. Mutta ei se kyllä unentuloa auta.

Ei sitä kyllä auta tämä koneella olokaan.

6 kommenttia:

  1. Niin se vaan on, että nälkäisenä ei unta meinaa saada. Minulla auttaa siihen esim puoli lasillista rasvaronta maitoa.
    Itse olen myös huomannut, että illalla viimeiseksi en voi koneella touhuta, jää levoton olo. Pari tuntia, vähintään, kirjan lukemista on minulla parempi unilääke.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu ei koneella. Kirja on paras - eikä sekään saa olla liian jännä :) Mie oon huomannu koneellaolon myös lisäävän päänsärkyjä.

      Poista
  2. Just luin, että uniapneasta kärsii myös puoliso ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mutta ei se kärsi apneasta, hengittää kyllä yleensä. Ongelma on luultavasti ahtaat nenäkäytävät - tuhisee normaalisti nenän kautta mutta jossain vaiheessa kapasiteetti ei riitäkään ja ilmaa karkaa nielun kauttakin, korahduksen säestämänä. Eli ei kunnon kuorsausta, mutta valvottavaa yhtä kaikki...

      Poista
  3. Mun tuli mieleen, että onhan sun näkö/näkimet ok? Toi nyt on yleisin syy vissiin, joten uskon että sulla ne on ok, kunhan nyt kysäisen senkin:)
    Uniapnea on kurja vaiva. Mulla veljellä sitä tutkittiin ja sen katkokset oli ihan huikean pitkiä ja niitä oli satoja per yö. Ei ihme, että siinä vieressämakaaja valvoo. Joku happisysteemi veljellä on nyt öisin käytössä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä tietsikalla pidempään ollessa päätä alkaa särkeä, mutta ei siitä kauaa ole, kun kävin optikolla. Ei pitäs mitään radikaalia olla.

      Poista